Irish Ferries tecknar avtal med Hogia Ferry Systems

Irish Ferries har valt att byta ut sitt nuvarande passagerar- och fraktbokningssystem. Foto: Irish Ferries

Irish Ferries har valt att byta ut sitt nuvarande passagerar- och fraktbokningssystem och har tecknat ett avtal med Hogia Ferry Systems för att leverera sitt standardiserade bokningssystem. Irish Ferries är en del av Irish Continental Groupoch har fyra RoPax-fartyg och en höghastighetsfärja, som för närvarande kör två rutter över Irländska sjön samt en direktrutt mellan Irland och Frankrike.

‒ Vi kände redan från början att Irish Ferries och Hogia skulle bli bra samarbetspartners. Som alla i branschen förstår är det en utmaning att byta ut sitt bokningssystem. Det har varit många möten och besök under åren som slutligen ledde fram till vårt beslut. Vi är mycket säkra på att vi har fattat rätt beslut när vi valde Hogia och Bookit, säger Andrew Sheen, vd för Ferries Division på Irish Ferries.

Irish Ferries har för närvarande två separata system för sin passagerar- och fraktverksamhet. Nu ersätts dessa med en komplett lösning från Hogia Ferry Systems. Att sköta både passagerare och frakt i ett system kommer att förbättra och förenkla hanteringen.

‒ Vi driver vår verksamhet i hård konkurrens och genom att investera i Bookit hoppas vi kunna förbättra vårt erbjudande och öka vår kundservice. Det nya systemet kommer att ge oss mer flexibilitet, förbättra vårt erbjudande och öka automatiseringen av vår hamnverksamhet. Vi kommer utan tvekan att se förbättringar både för våra kunder och vår personal, säger Andrew.

Niclas Blomström, bolagschef på Hogia Ferry Systems kommenterar:

– Vi ser att fler och fler företag i branschen väljer att köpa ett standardsystem för att ersätta deras skräddarsydda eller egenutvecklade lösningar. Med ett standardsystem får man kontinuerlig produktutveckling, som gör att man klarar av att leva upp till de förväntningarna som finns i branschen utan att man själv behöver utveckla och underhålla den nya funktionaliteten.