SSI Schäfer North & East Europe etablerar en ny lokal supportavdelning. Avdelningen ska vara till snabb hjälp och assistera kunderna vid fel, där av att skapa kortare driftstopp ute i verksamheterna hos sina nordiska kunder.
Huvuddelen av de 153 medarbetarna hos SSI Schäfer North & East Europe är anställda inom servicefunktion – antingen ute hos kunderna som servicetekniker eller på det nordiska huvudkontoret i Danmark. Just nu etablerar SSI Schäfer en lokal supportavdelning som en del av en övergripande strategin inom företaget. Avdelningen ska säkerställa så att alla nordiska kunder har en lokal kontakt som snabbt kan hjälpa till vid avbrott eller andra operativa utmaningar.
– Vi har alltid erbjudit våra kunder telefonsupport från våra kompetenta kolleger i den internationella supportavdelningen, så själva supportavdelningen är inget nytt, men vi såg ett behov av att verka lokalt i vår region. Med den nya supportavdelningen kommer vi nu att kunna tillfredsställa det behov och även erbjuda en ännu bättre service till våra finska, norska, svenska och danska kunder, säger Jan Mikkelsen avdelningsansvarig i ett pressmeddelande.