Mötesplatsen för dig inom lager-, transport- och logistikbranschen, jul, 19 2019
Senaste Nytt...

DHL undersöker modelogistiken

DHL är logistikpartner för modebranschen. Foto: DHL
DHL är logistikpartner för modebranschen. Foto: DHL
Publicerad av
Peter Höök - 02 maj 2019

DHL har ett nära samarbete med modebranschen sedan många år. Förutom att tillhandahålla logistiktjänster vid stora branschevent, samarbetar företaget också med viktiga branschorganisationer och delar ut priser till nya och unga designers.

DHL:s senaste konsumentundersökning ger en översikt av nuvarande trender och konsumenternas förväntningar. Omkring 6000 personer från Storbritannien, USA, Italien, Australien och Japan deltog och svarade på frågor om deras köpvanor samt orsakerna bakom deras inköp. Som en långvarig logistikpartner till designers, events och varumärken, beställde DHL undersökningen för att understryka vikten av ett smidigt fungerande globalt nätverk med precision, pålitlighet och snabbhet inom modebranschen.

– DHL beställde denna undersökning för att titta närmare på nuvarande modetrender och peka ut de paralleller som modebranschen delar med logistikvärlden. Båda branscherna driver globala nätverk och arbetar kreativt, noggrant och snabbt, säger Arjan Sissing, SVP Group Brand Marketing.

Sedan 2008 har DHL samarbetat med olika modeveckor och erbjudit skräddarsydda tjänster för att leverera designers oersättliga provkollektioner till visningar säkert och i tid. De nuvarande partnerskapen är bland annat modeveckorna i London och Köpenhamn, Amazon Fashion Week i Tokyo, och Mercedes-Benz Fashion Weeks i Sydney och Moskva.

Som logistikpartner för mode-, smyckes- och livsstilsbranschen har DHL årtionden av erfarenhet och expertis inom modelogistik. Företaget erbjuder ett brett utbud av kundanpassade logistiklösningar, inklusive en mängd olika tjänster för e-handel, leverans till butiker och köpcentrum, eller omfattande lagring och mervärdestjänster för distributionscentrum specialiserade på mode. DHL:s tjänster är inte bara avsedda för stora modeföretag och etablerade designers utan även för begåvade och ambitiösa nykomlingar. DHL hjälper de sistnämnda att göra ett namn för sig i modebranschen med flexibla logistiklösningar för att få sina skapelser till modevisningar eller till butiker runt om i världen.

Annons

Annons

Annons