Mötesplatsen för dig inom lager-, transport- och logistikbranschen, mar, 23 2019
Senaste Nytt...

Relationer mellan transportköpare och logistikleverantörer vinnande koncept

Foto: Adnavem
Foto: Adnavem
Publicerad av
Peter Höök - 10 dec 2018

En av de första logistikleverantörerna som kopplade sina tjänster till Adnavem var Longsail i Shanghai. Longsail täcker hela Kina med sina transporttjänster samt erbjuder export- och dokumenthanteringstjänster. Scott Tao har arbetat på Longsail i tolv år och har genom åren stött på flera digitala plattformar som levererar speditionstjänster online. Enligt Scott finns det dock ingen marknadsplats med fokus på transportköparen.

– När jag först stötte på Adnavem blev jag attraherad av det faktum att marknadsplatsen ger oss logistikleverantörer direktkontakt med den transportköpande kunden vilket ger oss bättre möjlighet att ge den bästa möjliga service. Något vi alltid strävar efter på Longsail, säger Scott Tao på Longsail i Shanghai.

– Fördelen med en nära relation är kommunikationen. Adnavem gör det enkelt att dela information samt upprätthålla en dialog. Alla parter tittar på samma data vilket ger väldigt lite utrymme för missförstånd och misstag. För oss tjänsteleverantörer är det väldigt enkelt att ladda upp priser och att ändra dem om det behövs, förklarar Scott.

Att transportköparen direkt kan se priset och räkna på besparingar utan fördröjning på marknadsplatsen ser Scott som en stor fördel. På så sätt, kombinerat med bra service får kunden chansen att bygga bra relationer med de leverantörer som passar för just deras behov.

– Att ge importörer och exportörer möjlighet att ha kontakt med logistikleverantörer direkt är framtiden. Branschen kommer att utvecklas i den här riktningen och jag är väldigt glad över att vara en av logistikleverantörerna på Adnavem, avslutar Scott.

Annons

Annons