Mötesplatsen för dig inom lager-, transport- och logistikbranschen, okt, 20 2017
Senaste Nytt...

Miltronic öppnar för e-handel

Alina Ellström, webbredaktör och digital strateg på Miltronic. Foto: Miltronic
Alina Ellström, webbredaktör och digital strateg på Miltronic. Foto: Miltronic
Publicerad av
Christer Wiik - 01 mar 2016

Under det senare året har Nyköpings automationsleverantör Miltronic satsat allt mer på att digitalisera sin verksamhet och nästa steg är en ny e-katalog tillsammans med en moderniserad design av företagets webbplats.

Miltronic, leverantör av kabel, specialkabel, förskruvningar, kontaktdon, automationsprodukter, kapslingar, skyddsslang och släpkedjor, letar ständigt efter nya kanaler för att kunna kommunicera effektivt med kunder, partners och leverantörer. Företaget välkomnar utvecklingen i sociala medier och på nätet och som ett steg i sin digitala satsning lanserar Miltronic nu en helt ny e-katalog integrerad med den egna webbplatsen miltronic.se.

Alina Ellström arbetar med att driva företagets övergripande digitala kommunikationsfrågor och ser den nya e-katalogen som ett stort kliv mot framtiden.

– Den har blivit både modernare och mer användarvänlig, säger Alina Ellström, webbredaktör och digital strateg på Miltronic. Vi vill vara en kunskapsbank för våra kunder och har därför satsat på att ha mycket kunskapsrelaterat material på webbplatsen. Det innebär mer information och tydligare kopplingar till produkterna i och med direktlänkar från informationssidorna på webbplatsen till de populäraste produkterna i katalogen. Det här är en del av den senaste tidens digitala satsning på Miltronic och vi har många planer även framöver när det kommer till digitalisering.

Den nya e-katalogen innehåller en rad förbättringar och utförligare produktinformation. Användarvänlighet är ledordet och uppdateringen erbjuder bland annat möjlighet att utveckla hjälp för kunden med relaterade produkter och innehåll. Även företagets säljare och produktchefer använder katalogen vid kundmöten och liknande, vilket gör att personal och kunder har en gemensam plattform att utgå ifrån. Förutom tydligare struktur erbjuder nu Miltronic sina kunder möjligheten att beställa produkter direkt i den nya e-Katalogen med bara några knapptryck. Hjälpfunktioner som chatt, call back och kontaktuppgifter till kundservice följer med och stödjer kunder.